Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Jacka sydd på fel sätt gav kund rätt till prisavdrag

+
Läs senare

En Sundsvallsbo gick segrande ur en reklamationstvist. Kvinnan anmälde ett klädföretag efter att jackan hon köpt hos dem gick sönder gång på gång.

Det var under ett Stockholmsbesök som kvinnan köpte jackan i en butik på Drottninggatan i Stockholm. Kvinnan uppgav i ett yrkande att kappan hade bristfälliga sömmar vilket medförde att tyget repade sig. Hon lämnade in jackan två gånger för att få den lagad. Men när hon fick tillbaka kappan efter lagning ansåg hon att problemet inte var åtgärdat. Hon ska då ha föreslagit ett prisavdrag på 400 kronor för att åtgärda problemet på egen hand. Bolaget som äger butiken, Thumbs Up AB, motsatte sig det kravet och ärendet gick vidare till Allmänna reklamationsnämnden som beslutade att prisavdraget ska betalas ut till kvinnan.

Annons
Annons
Annons