Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Starkt premiärår för Frosting

/

En stor satsning som lyckades.
Det tycker Håkan Björnström, vd för Frosting reklambyrå i Sundsvall.

Annons
För drygt ett år sedan slogs Reklammakarna och Fritz ihop till stans största reklambyrå, som senare fick namnet Frosting. Antalet medarbetare bantades från sammanlagt 15 till 11.
Nu har man summerat premiäråret 2005, och omsättningen blev 17,7 miljoner kronor.
Vår rörelsemarginal var 9,7 procent, så jag är mycket nöjd. Vi hade satt höga mål och klarade dem, säger Håkan Björnström.
Första året har förstås också inneburit mycket jobb och nyligen hoppade två medarbetare av och startade eget.
Tråkigt, men sånt händer. Det har man ju själv gjort en gång i tiden.
Bland de största kunderna finns fortfarande Norrporten, Billerud och Telia.
Men vi har också fått flera nya kunder, även från Stockholm. Så det är bra tryck i marknaden, säger Björnström.
Han tycker också att byrån utvecklats under året och blivit klart bättre på strategiska frågor inom marknadskommunikation.
Nu är det riktigt kul att gå till jobbet. Vår vision är att vi ska bli Norrlands starkaste byrå.

Mer läsning

Annons