Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Företagssatsning ger nya arbetstillfällen

+
Läs senare

Digitala innovationsbyrån Dohi Sweden öppnar kontor i Sundsvall. Målet är att etableringen ska leda till 20 nya arbetstillfällen inom de närmsta två åren.

I mitten av augusti är det planerat att Sundsvalls första digitala innovationsbyrå ska vara i gång. Det är Dohi Sweden, med verksamhet i Stockholm, Växjö och Umeå som öppnar kontor i Sundsvall. Björn Lidenmark har rekryterats till kontorschef och kommer att leda teamet. Han kommer senast från Sogeti där han jobbat som projektledare och teamchef med ansvar för digitala kanaler.

– Jag känner att det är superspännande att göra något annorlunda. Dohi jobbar på ett annorlunda sätt och har Google i sina tankar. De jobbar med innovation och produktlösningar. Sundsvall behöver denna typ av företag, säger Björn Lidenmark.

Dohi Sweden arbetar med framtida digitala lösningar och har även ett antal egna produkter på marknaden. Kunder är bland andra Aftonbladet, Thoréngruppen, Utbildningsradion och MittMedia. Bolaget har i dag drygt 60 anställda.

– Etableringen kommer förhoppningsvis att leda till 20 nya arbetstillfällen inom de närmsta två åren. Initialt rör det sig om fem till tio personer som ska anställas innan årsskiftet, säger Björn Lidenmark.

Det är ännu inte klart var i Sundsvall företaget ska etablera sig. Förhandlingar pågår. Men det kommer att vara centralt och i en lokal med potential att växa i, förklarar Lidenmark.

Han ser stora utvecklingsmöjligheter i Sundsvall.

– Ett företag som Dohi kommer att kunna samarbeta med till exempel universitet på ett annat sätt än staten kan göra. Vi fångar upp talanger och samarbetar gärna med studenter för att ge oss nytänkande, säger Björn Lidenmark.

Annons
Annons
Annons