Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Så gick det för ölmässan i Timrå

Värme, hockey och schlager utgjorde tuff konkurrens för helgens öl- och whiskymässa i Timrå.

Men trots att publiksiffran blev lägre än väntat är arrangörerna positiva:

– Allt tyder på att vi kör nästa år igen, säger Åke Norin, vd på arrangören Mittevent.

Annons

Under fredag och lördag stod dryck i fokus i Eon arena. Bryggerier, brännerier och delikatessleverantörer från hela Sverige fanns på plats för att visa upp och sälja smakprover av sina produkter. Besökarna kunde smutta på allt från öl och whisky till mjöd och absint.

Medarrangören The Bishops Arms i Sundsvall hade monterat upp en samlingsbar fylld med öl från mindre bryggerier.

Pubchef Björn Tegström är nöjd med mässatsningen, som var den första i sitt slag i Timrå.

– Det blev en jättetrevlig mässa, alla leverantörer var nöjda och glada och alla gästerna jag mötte var supernöjda. Allt som allt känns det jättelyckat, säger han.

Det enda smolket i bägaren var möjligen att mässan sammanföll med en semifinal i hockey-VM, en eurovisionsschlagerfinal och högsommarvärme.

– Det är tuffa konkurrenter, så vi hade förstås kunnat locka ännu mer folk under andra omständigheter, säger Björn Tegström.

Besöksantalet landade på cirka 1 500, mot förväntade 3 000.

– Vi kom halvvägs. Det känns okej ändå, det är i alla fall inte så att jag förlorar pengar, säger Åke Norin.

Redan natten efter mässan inledde han diskussionerna med Björn Tegström om att satsa även nästa år.

– Jag känner mig otroligt nöjd med mässan i sig. Vi får tänka till för att hitta en lösning på publikfrågan till nästa år.

Annons
Annons
Annons