Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Är Telia värst?

+
Läs senare
Insändare

Telia kritiserades nyligen för långa väntetider till kundsupport. Kritiken kanske också borde gälla oflexibla avtalsvillkor. En bekant köpte mobilt bredband med hög hastighet av Telia. I centrala staden visade sig hastigheterna vara under 1 megabit och dessutom inträffade täta avbrott. Kontraktet gick inte att bryta utan det enda som erbjöds var reducerad avgift. Kundomsorgen kanske borde förstärkas.

 

Stark kritik kan också riktas mot Tele2 som övertog bredband, telefon och tv-uppkoppling i min bostadsrättsförening. Tidpunkterna för förändringarna och villkoren för hastigheter och priser ändrades till abonnenternas nackdel.

Tidigare bredbandsuppkoppling och ip-telefoni bröts abrupt. Ingen fråga ställdes om abonnenterna ville behålla telefoni och telefonnummer. Inte heller om önskad uppkopplingshastighet. Ingen router levererades utan direkt uppmaning.

Väntetiden till support översteg som hos Telia tio minuter. Vare sig abonnenten eller tidigare internetleverantör varskoddes. Nämnas bör att väntetiden hos denne brukade vara högst en minut. Efter nästan tre veckor har emellertid de praktiska problemen lösts.

Gunnar Nordström

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons