Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Sundsvalls vårdcentral är som en cykelverkstad

+
Läs senare
Insändare

Att konkurrensutsätta vården är bland det bästa som har hänt, både för tillgängligheten och effektiviteten.

Jag fastnade för Sundsvalls vårdcentrals idé om drop in och längre öppettider, gladeligen gjorde jag mitt vårdval. Sällan eller aldrig har jag blivit så besviken. 

Ett drop in-system som inte följde någon som helst logik, personer som suttit mycket längre än jag kom efter mig i kön och personer efter mig kom in före och så vidare. 

När man efter lång väntan får träffa läkaren så möts man av en man i manchesterbyxor och ulltröja, inte direkt ett seriöst intryck. Sedan stressar läkaren igenom läkarbesöket på 60 sekunder och hänvisar till någon som heter Mats och sitter i samma hus som kan lösa allt med sin ultraljudsanläggning.

När jag då försökte påpeka att jag hade ytterligare ett problem med min axel så återigen Mats och ultraljudet som hade lösningen. jag fick lämna besöksrummet utan remiss eller någonting överhuvudtaget förutom att jag skulle hälsa Mats från läkaren.

Besviken gick jag till receptionen för att boka ny tid hos denna beryktade Mats. Största problemet med det förutom att receptionisten mest sprang runt och hade roligt med sina kollegor i stället för att ta hand om patienterna var att det helt enkelt inte gick att boka tid hos denne Mats.

Receptionisten föreslog att jag skulle ringa honom direkt, vilket skulle gå utmärkt om man lyckades ringa precis då han inte hade någon patient för då skulle han troligtvis svara.

Som sagt har jag sällan blivit mer besviken, det kändes mer som en cykelverkstad än en seriös vårdinrättning. Hoppas för Sundsvalls vårdcentrals skull att andra patienter haft bättre upplevelser än mitt första och definitivt sista besök på denna inrättning.

En besviken patient

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons