Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Inre hamnen

Debatt
Replik: Vi vill så klart att stationen ska vara bra och tillgänglig för resenärer

Detta är ett debattinlägg.Skribenterna svarar för åsikterna.

Vi tycker att det är bra att Sundsvallsborna engagerar sig i stationens utformning och är tacksamma för synpunkter, skriver Michaela Björk, Din Tur och Urban Simander, SKIFU.

Bild: Annika Sohlander

Annons

Replik på insändaren "Snygg och fräscht på nya järnvägsstationen – men det här saknas" i ST 2/10.

Hej. Vad trevligt att du fick ett positivt intryck av Sundsvall C. Vi tycker att det är bra att Sundsvallsborna engagerar sig i stationens utformning och är tacksamma för dina synpunkter. Vi vill så klart att stationen ska vara bra och tillgänglig för alla resenärer och underlätta resor med kollektivtrafiken.

Annons

Annons

I fastigheten finns standardiserade skyltar som visar hur du hittar till bussarna, men om de är svåra att se får du gärna kontakta oss med förbättringsförslag.

Tavlorna för tågtrafiken har tekniska problem som håller på att åtgärdas. I bussterminalen finns digitala tavlor som visar bussarnas avgångs- och ankomsttider. Vi ska komplettera informationen med en karta som visar bussarnas hållplatslägen i området, samt med telefonnummer till Din Tur kundcenter.

Då inga resevärdar finns på plats hänvisar vi till respektive trafikföretags hemsida, där det finns aktuell information samt kontaktuppgifter.

Du når Din Tur kundcenter dygnet runt på telefon 0771-100 110 om du har frågor om din bussresa. 

På Pressbyrån kan du ladda ditt reskort till bussen utan extra kostnad.

Hälsningar,

Michaela Björk, informatör på Din Tur

Urban Simander, infrastrukturförvaltare på SKIFU

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy