Replik på Bertil Lindströms insändare "Systemet med 1177 är oempatiskt", i ST 6/3.

Om du inte längre vill ha dina meddelanden genom 1177:s e-tjänster kan du välja att bocka ur rutan för detta i e-tjänsterna och tacka nej. Då får du istället dina meddelanden i vanligt brev, skriver Sara Johansson, invånartjänster på regionen.
Bild: Arkivbild
Annons
Annons
Jag beklagar att din upplevelse av e-tjänsterna på 1177.se inte varit bra.
Region Västernorrland har som mål att det ska finnas valfrihet för patienten. Digitalt när du vill men fysiskt om det behövs.
Om du inte längre vill ha dina meddelanden genom 1177:s e-tjänster kan du välja att bocka ur rutan för detta i e-tjänsterna och tacka nej. Då får du istället dina meddelanden i vanligt brev. Du kan också självklart meddela personalen vid ditt vårdbesök hur du vill ha din information.
Systemet med att scanna en QR-kod infördes för några år sedan och är ett nationellt system för att inloggningen ska vara så säker som möjligt för invånaren.
Du hittar mer information om hur du väljer bort digitala aviseringar om du söker på "Aktivera aviseringar i e-tjänsterna" i sökfunktionen på 1177.se.
Vi tar med oss dina synpunkter och ser över om det finns möjligheter att ytterligare förtydliga informationen i våra digitala tjänster och i vår kommunikation.
Sara Johansson, invånartjänster, Region Västernorrland
■■ Tyck till du också – skicka in en insändare här