Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Internetkunder kan kräva ersättning

Annons
197 hushåll på Malmövägen i Granloholm var avskurna från cyberrymden i sju dagar.
Normalt ska det inte ta mer än 48 timmar att åtgärda den här typen av fel, säger Bredbandbolagets vd Peder Ramel.
Han tycker att de kunder som blivit drabbade ska vända sig till företagets kundtjänst om de vill ha någon ekonomisk kompensation.
Anledningen till datastoppet uppges vara att en fiberledning som blev avgrävd när en person skulle sätta upp ett staket. Eftersom det är semestertid tog det alldeles för lång tid att laga skadan.
Vi måste nu gå igenom det här och se till att vi inte hamnar i samma situation igen. Sådant här inträffar sällan, men det hjälper ju inte de drabbade, säger Peder Ramel.
Felet uppstod den 4 juli och åtgärdades först den 11 juli.

Mer läsning

Annons