Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

155 Trofasta läsare tyckte till

Mellan 37 och 77, det var åldern på de abonnenter som följde med på Trofastresan till Riga förra helgen. På väg ner tmot Stockholm hann vi klara av två kunskapstävlingar och en enkät om Sundsvalls Tidning. Själv hade jag nöjet att vara en av de fem bussvärdarna från Mediehuset ST som tog hand om våra trogna läsare. Ett uppdrag som var både roligt och stimulerande. Att möta läsare som har både ris och ros kring vad vi gör det är alltid lika värdefullt.

Annons

var uppskattad det var det ingen tvekan om. Tre fullsatta bussar med trofastabonnenter som tagit chansen att besöka julmarknaderna i Riga och att ha ett par trevliga dagar på Silja Festival.

Många diskussioner kring tidningen och webben blev det naturligtvis, både dessa och synpunkterna från enkäten tar vi naturligtvis med oss i det fortsatta utvecklingsarbetet.

• Bättre lokal sportbevakning.

• Bättre färgval på texten i annonser i färg.

• Fler reportage från ytterområdena.

• Bättre sökfunktioner på ST.nu

Det var några av synpunkterna när vi bad deltagarna skriva ner sina önskemål, men de allra flesta var faktiskt nöjda med ST som den är i dag. Annars är det ju så att det aldrig går att tillfredställa alla. Vi får ju alltid veta att en del vill ha mer sport och andra mindre, en del vill ha mer kultur och andra mindre etc.

även det ämne jag skrev om i min förra krönika, irritationen när tidningen inte kommer.

Jag vill absolut betona att tidningsbuden, särskilt den här årstiden, gör ett mycket bra jobb. Det säger också våra abonnenter som ofta är imponerade över hur tidningen kommer trots oväder och snö. Bästa hjälpen i det avseendet är naturligtvis att det är skottat och sandat utanför entrédörrar och postlådor.

på SMD (Svensk Morgondistribution) påpekar att 99,9 % av abonnenterna dagligen får sin tidning i tid, vilket är en imponerande siffra. Men den som ändå blir utan blir förstås alltid lika irriterad. Och alla synpunkter i den här vägen kommer jag naturligtvis att bolla vidare till vår distributör SMD och vår abonnemangsavdelning. För självklart jobbar vi alla mot samma mål, nämligen att alla ska få sin tidning på utlovad tid.

Faktiskt var det just det jobbet som var det första jag själv hade innan jag hamnade i journalistiken. Först som 14-åring som tidningsbud med två vardagsdistrikt på och sedan som semesteravlösare på Ånge-bilen som var en av de första att lämna tryckeriet som då låg i ST-huset.

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel