Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bankomaten åt upp deras kort

/
  • Automaten åt upp deras bankkort. Sven-Olof Svedin och Mattias Boussard tycker att banken inte var särskilt hjälpsam.

Ett tekniskt fel på en av uttagsautomaterna vid Swedbank gjorde att Sven-Olof Svedin, Mattias Boussard och ett par kunder till miste sina bankkort i går eftermiddag.

Annons

– Jag gick in på banken för att få hjälp, men blev väldigt konstigt bemött. De sade att de inte kunde göra något åt det. Banken säger att vi ska ha kort, men vill inte hjälpa till, säger Sven-Olof Svedin.

En annan kund, Mattias Boussard, håller med.

– De fick det att kännas som om det var mitt fel att kortet slukades av automaten.

Magnus Pallin, kontorschef på Swedbank, beklagar det som hände.

– Vi erbjöd dem att ta ut kontanter med vårt reservkort, så att de skulle klara sig till dess att de får nya kort om några dagar.

Han rekommenderar kunder att ha ett eget reservkort.

– Sådant här kan hända och då blir det särskilt besvärligt om banken inte är öppen eller om man befinner sig utomlands, menar Magnus Pallin.

– Då ska man alltså betala två kortavgifter. Nej tack, jag byter bank, säger Sven-Olof Svedin.

Ett Visakort kostar 250 kronor i årsavgift.

– Men är man nyckelkund kan man få ett extrakort gratis, säger Magnus Pallin.

Senare under eftermiddagen var den aktuella automaten avstängd, ur funktion.

Annons