Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Bred satsning tillsammans med Takida och Ånge kabaré

Stora arrangemang som Ljungarocken skapar förutsättningar för nya affärsidéer att slå rot. Idéer som i sin tur kan bidra till en bättre upplevelse och fler besökare för arrangören.

Annons

Ungefär så beskriver Ånge kommuns näringslivschef Tommy Eriksson grundtanken med de träffar som har bokats in under senvintern.

Träffar där Ånge kabaré och Takida dels ska berätta om sina satsningar Tre kärlekar och Ljungarocken, men också lyssna till vilka tankar och idéer som andra har kring dessa besöksmässiga dragplåster.

LÄS MER: Takidas festival värd 4,3 miljoner kronor (2014)

– Ur mitt perspektiv så är de här träffarna ett tillfälle för arrangörerna att få till upplevelser och tjänster som gör det bättre för besökarna och kan locka mer folk, samtidigt som de som bor här kan få hjälp att förverkliga sina idéer och se nya affärsmöjligheter, säger Tommy Eriksson.

Han är också noga med att betona att de nu inbokade arrangörerna inte är de sista som man kommer att ha den här typen av övergripande träffar med.

– Vi har pratat om flera andra arrangemang också. Dock har vi sagt att det måste finnas en höjd i besökstal, säger Tommy Eriksson.

LÄS OCKSÅ: Har goda förhoppningar om ett gott nytt turistår

Den första av de inbokade träffarna äger rum den 29 februari, då med Ånge kabaré som part. Därefter står Takida på tur den 15 mars. Båda träffarna är förlagda till Ålsta folkhögskola.