Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

DEBATT: Gott bemötande i vården – tack till personalen och ledningen som ömmar om anställda

Annons

Efter många år som landstingsanställd i Jämtlands län fick jag nog av dålig arbetsgivare. I stället gav jag mig in på en omskolning till datatekniker.

Att jobba med datorer är både svårt och enkelt. Svårt med det tekniska, men väldigt enkelt med tanke på att "patienterna" varken känner smärta eller klagar på vare sig den behandling eller det bemötande de får.

De senare åren har jag varit rätt vårdkrävande. Ambulans till akuten ett tjugotal gånger av diverse orsaker. Nu senast både sömnapné och implantat av pacemaker. Min erfarenhet av sjukvård i region Västernorrland är alltså rätt så god.

Läser man insändarna i media får man intrycket att det står illa ställt med både den mat och det bemötande man får som patient på Sundsvalls sjukhus. Själv kan jag inte instämma i den kritiken.

I mitt hem har vi enligt bekanta ett tämligen gott kosthåll. På Sundsvalls sjukhus har jag aldrig någonsin haft anledning att klaga på maten, möjligen har jag någon gång önskat en större portion.

Beträffande bemötandet på de olika avdelningarna får jag väl erkänna att jag stött på EN sköterska som inte var särskilt trevlig.

Alla ni andra, kanske runt hundratalet, har varit helt enkelt underbara att ha att göra med. Ni har behandlat mig ungefär som när en välsedd släkting kommer på besök.

Så stort tack både Lisa och Kristin på hjärtmottagningen och alla ni andra som jag med ålderns och demensens rätt glömt namnen på, för det minst sagt goda bemötande ni gett mig.

Ni är säkert många i landstingsledningen som ömmar för era anställda, och även till er riktar jag mitt tack.

Gunnar Holmlund, Sundsvall – nöjd skattebetalare

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel
Annons