Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

DEBATT: Länsstyrelsen svarar: Viktigt att dialogen med medborgarna fungerar bra

Annons

Replik på Ewa Erikssons insändare "Ofta svårt att nå anställda på myndigheter – vidarekoppla eller lämna talbesked" i ST 11 oktober.

Hej Ewa och tack för din insändare.

Jag håller med dig om att den som söker oss på länsstyrelsen ska få ett svar, oavsett vilken kontaktväg man väljer.

Det är bra och välkommet att medborgare hör av sig till länsstyrelsen. Vi arbetar inom offentlig sektor, där det är särskilt viktigt att dialogen med medborgarna fungerar. Därför är det här en mycket viktig fråga för oss!

Redan i dag betonar vi vikten av att vara nåbar under kontorstid och uppmanar alla anställda att koppla ur sig när de inte är på plats, och/eller att vidarekoppla samtal till en mobiltelefon och spela in telefonsvararmeddelanden.

Vi har ett viktigt arbete framför oss för att få hela kedjan att fungera bättre, så att vi snabbare kan bekräfta att vi har tagit emot frågan, att vi säkerställer att den behandlas av rätt person, och att denne sedan återkommer med ett svar.

Jag hoppas att du kontaktar oss igen, och att du då får tydligare och snabbare besked.

Daniel Gustafsson, länsråd på Länsstyrelsen Västernorrland

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel