Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

DEBATT: Tvingas vänta minst 100 dagar på tv-kanalerna – trots att det är Telia som gjort fel

Vi kontaktade Telia och beställde tv-kanaler den 30 september i år. Allt gick smidigt och vi hämtade ut digitalboxen några dagar senare.

Men efter inkoppling fick vi inga kanaler – bara loggan på digitalboxen dök upp på tv-rutan.

Jag kontaktade Telia omgående, och när de kollade i systemet såg de att det blivit fel vid beställningen – det hade lagts två beställningar istället för en. Det var Telia som hade gjort fel – inte jag.

Telia förklarade att de måste lämna över detta ärende till en annan avdelning på Telia och att de där har väldigt hög arbetsbelastning. Det skulle ta 40 dagar innan problemet kunde åtgärdas.

Jag undrade om man inte kunde ta bort beställningarna och lägga in en ny, men det fungerade inte.

När de 40 dagarna började närma sig sitt slut ringde jag Telia igen för att kolla vilka datum tv-kanalerna ska börja fungera – och jag fick besked om att de skulle komma igång 5 november.

Men det gjorde de inte. Jag kontaktade återigen Telia, som meddelade mig att avdelningen som hanterar dessa ärenden ligger efter och att det skulle ta ytterligare 67 dagar innan vi kan få tv-kanaler.

Hur kan det få vara så här – att Telia gör ett fel, och sedan tvingas kunden vänta mer än 100 dagar innan det åtgärdas och tv-kanalerna fungerar?

Telia var jäkligt snabba att skicka ut digitalboxen som jag fick betala närmare 800 kronor för, men att ordna igång tv-kanalerna och felet de själv orsakat verkar vara väldigt svårt.

JL – missnöjd kund

SVAR DIREKT:

Först om främst vill jag verkligen beklaga den långa leveranstid du råkat ut för. Så här ska det naturligtvis inte gå till. Eftersom jag inte har dina kunduppgifter kan jag tyvärr inte svara på vad som har hänt i det här fallet.

Vi vill gärna komma i kontakt med dig och därför lämnar jag mina uppgifter hos redaktionen så kan du kontakta mig direkt.

Med vänlig hälsning

Magnus Limås, pressansvarig Telia

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel