Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

DEBATT: Vad händer på Postnord?

Under det senaste halvåret har vi vid fyra tillfällen haft anledning att ringa till Postnords kundservice. Vid första tillfället blev vi väl bemötta och det vi klagade på blev bättre. Vårt klagomål gällde att vi fick andra personers post och vi är inte brevbärare. Att vi ringde berodde på att vi undrade om vi verkligen fick all vår post.

Andra gången vi ringde blev vi bemötta på ett kundovänligt sätt och den som jag pratade med sade att den skulle göra ett ärende till postmästaren som sedan skulle kontakta oss. Jag tror att det var i november.

I december har jag haft anledning att ringa två gånger och båda gångerna har jag fått prata med en väldigt trevlig ung man med bra kundbemötande, som gjort ärende till postmästaren och gett mig ett ärendenummer. Senast jag pratade med honom visste jag att vi saknade post. Det var post skickad från Malmö och till flera olika personer i Sundsvallsområdet. Det var postat samtidigt och till vissa adresser kom det fram som det skulle, men till oss har det inte kommit än.

Så nu undrar jag hur mycket mer post som skickats till oss och inte kommit fram. Någon postmästare har inte hört av sig ännu.

"Egon"

SVAR DIREKT:

"Egon", givetvis vill jag att du och alla andra ska kunna känna er trygga med att postgången i Sundsvall fungerar som den ska. Vi brukar alltid ta hand om de kundserviceärenden som vi får till oss lokalt. Kontakta gärna mig direkt på min mail anders.ohman@postnord.com

Anders Öhman, terminalchef

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel