Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

DEBATT: Många trafikfrågor i Sundsvall – kör de som bestämmer aldrig bil?

Annons

Varför låter man inte in-/utfarten från Norra Kajen mot Skepparplatsen vara stängd och gör en rondell istället för trafikljus där? Låt det provisoriska övergångsstället vara kvar. Norra Kajen kan använda rondellen som blir vid servicecentralen. Detta avlastar trafiken vid Skepparplatsen samt minskar genomfartstrafiken på Heffners Allé.

Funderar också på vad som blev bättre vid avfarten mot Kvissle när man kommer norrifrån. En fil togs bort, vilket gör att man hastigt på en väldigt kort sträcka ska svänga och bromsa in för vänstersväng där hastigheten är 70 kilometer i timmen.

Vid avfart mot Hemmanet tog man bort trafikljusen, sänkte till 50 kilometer i timmen, men satte inte upp någon belysning, vilket gör det omöjligt att se gående som kommer från nedre sidan. Jag skulle aldrig skicka mitt barn över där. Det var mycket säkrare förut med trafikljusen.

Varför görs det inget åt korsningen Parkgatan/Bergsgatan, där lastbilar varje vinter kör fast vid vänstersväng upp på Bergsgatan? Det finns ju mark att köpa in och bygga om på.

Korsningen Bergsgatan/Nybrogatan görs det inte heller något åt, varför?

Jag undrar vem som tar alla dessa beslut – är det någon som aldrig kör bil?

Frågande

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel
Annons