Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Fel forum för Sundsvall

När länets kommuner marknadsför sig i Dagens Industri så saknas Sundsvall.

Annons
Det kostar för mycket och tar för mycket tid. Vi satsar på annan, mer riktad marknadsföring, säger Sundsvalls marknadsförare Camilla Nilzén.
Investera i Sundsvall arbetar med företagsetableringar, medan Camilla Nilzén och kommunen försöker locka enskilda personer och familjer till Sundsvall.
Vår inflyttningskampanj, som vi haft i flera år, har gett rätt bra resultat. I år har vi annonserat i tågtidningen Kupé och i Amelia, eftersom kvinnorna har ett stort inflytande på familjens beslut. Vi har också haft reklam i tunnelbanan i Stockholm och skickat ut en särskild tidning till 4 500 före detta Sundsvallsbor.
Hon har drygt 600 000 kronor i sin budget.
Vi får massor av förfrågningar från olika tidningar, men det gäller att välja var man ska lägga pengarna, menar Camilla Nilzén.
Kommunen är också med i en del evenemang i Stockholm för att visa upp sig. Dessutom besöker man skolor som Luleå tekniska universitet och KTH för att locka högutbildade.

Mer läsning

Annons