Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Metro anklagar Bonnier för prisdumpning

Annons
Metro har anmält Bonnier till Konkurrensverket, skriver Dagens Media i sin nätupplaga.
Metro anser att Bonnier utnyttjar sin dominerande ställning i Stockholmsområdet och dumpar annonspriserna i tidningen Stockholm City. Det utgör ett allvarligt hot mot Metros överlevnad skriver tidningen i sin anmälan, enligt Dagens Media.
Eftersom Bonnier har 58 procent av annonsmarknaden i Stockholm, enligt Metros beräkningar, måste de anses ha en dominerande ställning i området, skriver Metro och annonser i Stockholm City erbjuds mer eller mindre gratis eller till ett så lågt pris att Metro inte kan matcha det, heter det i anmälan.
Metro har anmält Stockholm City till Konkurrensverket en gång tidigare men då togs inte klagomålen upp till prövning. Konkurrensverket väntas inom ett par månader besluta om ärendet ska utredas, skriver Dagens Media.

Mer läsning

Annons