Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Oerhört angeläget att gå till botten med det här"

Christer Lundin, kommunikationschef på Eniro, berättar att företaget kommer att undersöka vad som hänt Göran Vestin.
– Vi har tydliga rutiner för hur vi ska göra när en person eller ett företag ska ändra uppgifter, säger han.

Annons

Christer Lundin tycker att det är beklagligt att en företagare drabbas på det här sättet. I nuläget vet man inte vad som kan ha skett men man kommer att titta närmare på det.

– Det är oerhört angeläget att gå till botten med det här.

Eniro har enligt Christer Lundin tydliga rutiner när det gäller att till exempel ändra ett företags telefonnummer.

– När vi gör ändringar skickar vi ut en bekräftelse till kunden för att säkerställa att allt är korrekt. Antingen via e-post till kontaktpersonens mejladress eller via post till företagets adress.  

Christer Lundin menar att det är ovanligt att företagare drabbas av att deras uppgifter på Eniro kapas på det här sättet.

– Vi kommer att vända oss till polisens nationella bedrägericenter i Stockholm och se hur vi kan bidra till att den här typen av bedrägerier minskar.

Mer läsning

Annons