Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Eva säljer bäst via trägen kundkontakt

I 175 år har Sundsvalls Tidning varit en viktig del av samhällsutvecklingen i Medelpad. Genom att förmedla nyheter, åsikter och annonser har läsare alltid fått senaste nytt till frukostbordet. Nu stundar nya tider med ny teknik och nya krav för både medarbetare och användare. I en serie möter du några personer som jobbar mot framtiden.
I dag möter du mediesäljare Eva Eriksson.

Annons

Med en kram möter Fredrik Jansson på Colorama JP färghuset upp Eva Eriksson när hon kommer på ett av sina återkommande kundbesök. Tonen är familjär och vänskaplig vilket är typiskt för hur mediesäljaren Eva tycker att affärer ska göras.

– Det handlar om relationer i alla affärsuppgörelser. Som säljare ska jag samarbeta med kunden och hjälpa till med både idéer och genomförande.

Redan 1987 började hon på Sundsvalls Tidning som annonssäljare för den tryckta tidningen. Arbetet har förändrats mycket sedan dess. I dag ingår det i uppdraget för Mittmedia att förutom traditionella annonser i tidningen även erbjuda annonsering och marknadsföring på webben, i radio och tv.

– Som säljare på företagsmarknad ingår det att hjälpa till med marknadsplaner, kanske ordna olika event och jippon för att locka kunder, och att planera på både kort och lång sikt.

Det är alltid bråda tider innan jul och nyår för Mittmedia olika säljavdelningar. Samtidigt som årets arbete avslutas ska nästa års samarbeten avtalas och det är många kunder som får besök av Eva Eriksson.

– Det roligaste är att träffa kunder, att vara där ute, att spåna och hitta på saker tillsammans. Det finns många utmaningar som är spännande att försöka lösa.