Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Storsponsorn nobbar GIF Sundsvall – nu försvinner Norrporten Arena

GIF Sundsvall söker tunga sponsorer. Kanske kan ett ledigt arenanamn underlätta jakten. "Castellum är inte intresserade av namnet på Norrporten Arena efter 2017", säger klubbens ordförande Johan Nikula.

Annons

Enligt Nikula kan arenan till och med byta namn ännu tidigare.

– Vi har satt igång ett projket tillsammans med Castellum med att sälja arenanamnet. Beroende på hur det går kanske vi har ett nytt namn redan våren 2017.

Men det återstår att se.

Arenanamnet kan underlätta i GIF Sundsvalls jakt på tyngre sponsorer.

Norrportens nya ägare Castellum ska verka i samhället, men ser inte alltid en vinning av att synas. Därav är man inte intresserade av att över namnet på GIF Sundsvalls hemmaborg, däremot besitter företaget en viss kunskap om att just sälja arenanamn.

Läs mer: Ny ägare för Norrporten – oklart vad som händer med arenanamnet: "Vi stöttar inte alltid de största idrottsklubbarna"

Castellums affärsutvecklingschef Tage Christoffersson, en gång i tiden allsvensk målvakt i IFK Göteborg, har tidigare verkat som tillförordnad ordförande i storklubben.

– För tio år sedan eller något sånt, men han är i den här branschen, säger Johan Nikula.

GIF Sundsvall arbetar med att försöka hitta större sponsorer och kommer i större utsträckning än tidigare att titta utanför regionen – såväl nationellt som internationellt.

Ett sätt och försök att höja klubbens intäkter som är nödvändigt.

Att ha ett arenanamn att sälja kan underlätta.

– Vi ser det som en möjlighet, säger Johan Nikula.

Mer läsning