Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Här är Timrå kommuns insatser för företag under coronapandemin

KOMMUNINFORMATION. De samhällsekonomiska konsekvenserna av Covid-19 är i nuläget svårt att överblicka, men så långt kan man konstatera att det har negativ påverkan på det lokala näringslivet och att näringslivet står inför stora prövningar.

Upphandling

Samtliga nämnder ska se över sina upphandlingar och om så är möjligt dela upp i mindre delar för öka lokala företags möjligheter att vinna en upphandling samt tidigarelägga upphandlingarna i de fall det är möjligt

Frågor om upphandling? Kontakta Upphandlingsenheten, kontaktuppgifter finns här.

Utbetalningar och inbetalningar

På kommunfullmäktigesammanträdet den 30 mars, beslutades om förlängda betalningstider för företagen samt förlänga betalningstid på hyror i kommunägda loker till 150 dagar

Ambitionsnivån, rörande betalningstiden till kommunens leverantörer, är att den ska vara 15 dagar.

Har du frågor om inbetalningar eller utbetalningar till och kommunen? Kontakta Ekonomiavdelningen, kontaktuppgifter finns här.

Tillstånds- och tillsynsärenden

Timrå kommun prioriterar verksamhetskritiska tillstånds- och tillsynsärenden

Har du frågor om tillstånds- och tillsynsärenden? Kontakta Miljö & byggavdelningen, här finns kontaktuppgifter.

Mer information gällande hur Timrå kommun jobbar med näringslivsstöd under Coronapandemin, finns på Timrå kommuns kriswebb, den uppdateras löpande.

Omställningsakuten

Tillsammans med Bizmaker har Timrå Kommun nu startat Omställningsakuten. Alla kommunens företagare erbjuds upp till 8 timmars kostnadsfri affärscoachning för att förnya sin affärsmodell.

Läs mer om omställningsakuten här.

Ovanstående information har producerats av Timrå kommun och ej en artikel av nyhetsredaktion.