Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Har mejlat Servanet, omsorgen, byggnadsnämnden och Himlabadet – men e-posten kommer inte fram

Att vara utesluten som kommuninvånare.

Kom ihåg alla invånare och övriga myndigheter som försöker ha mejlkontakt med någon avdelning inom Sundsvall kommuns förvaltning, det går inte – dina mejl går inte fram.

Det kommunens tjänstemän/-kvinnor mejlar går aldrig iväg - om du har en mejladress som Microsoft äger. Anledningen är att Microsoft satt upp Sundsvall kommun på svarta listan. Synd att inte alla tjänstemän och politiker inom förvaltningen vet detta.

Jag har försökt haft kontakt med Servanet, omsorgen, byggnadsnämnden, Himlabadet. Inga mejl kommer dessa tillhanda.

Jag får inga mejl.

Myndighetsutövning att inte rätta till detta fatala!

Mia Eriksson

SVAR DIREKT:

Vi välkomnar alla kommuninvånare och jobbar för att mejlkontakten med kommunen ska fungera på bästa sätt. Sundsvalls kommun är inte svartlistad hos någon av de stora mejlleverantörerna såsom Hotmail, Google, med flera. Det stämmer dock att kommunens mejlserver under hösten 2018 var svartlistad hos några leverantörer på grund av att kommunen var utsatt för en så kallad cyberattack.

Vid de tillfällena rörde det sig om enstaka dagar och timmar.

Upplever du att mejlkontakten fortfarande inte fungerar får du gärna ta kontakt med oss på telefon: 060-19 10 00.

Håkan Simonsson, avdelningschef, Servicecenter-IT, Sundsvalls kommun

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel