Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Så många försvinner i Timrå IK:s nya organisation

/

Kommunen köper arenan och nu börjar Timrå IK:s organisationsförändringar att klarna.
Tre tjänster försvinner på "kontoret".

Annons

– Tillsammans med de minskade kostnaderna efter arenaförsäljningen så sparar vi omkring fem miljoner per år, säger klubbdirektören Lars Nolander.

De tre personer som får lämna föreningen har arbetat med ekonomi, administration och kommunikation och media.

Sedan väntas ytterligare några tjänster försvinna från klubbens lönelista om allt går enligt planerna och ett utomstående bolag tar över restaurangen i arenan från och med hösten.

– Men vi räknar med att de personerna får fortsätta, men i ett annat företag.

Totalt kommer klubbkontoret bestå av fem personer från och med säsongen 2015/16. En rejäl kapning jämfört med ett par år tillbaka.

– Jag tror att vi var 18 personer när jag började för tre år sedan, säger Lars Nolander.

Han fortsätter:

– Samtidigt ska vi driva en elitklubb och nu kan vi inte vara färre, det går inte att göra på en person, säger Nolander.

Klubbdirektören kom nyligen hem från en konferens i Tjeckien i samband med hockey-VM där alla klubbledare i Hockeyallsvenskan och SHL deltog.

Nu fortsätter arbetet med reklamförsäljning inför nästa vinter.

– Utan att brösta upp mig och ropa hej så känns det väldigt positivt när jag träffar företag nu. De ser att vi jobbar långsiktigt och försöker att bygga en plattform för framtiden.

Mer läsning

Annons