Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Jubileum med smolk i bägaren

Annons

PRO Holm Firade 70- års Jubileum på Österströms kursgård i Holm. Vi var 75 personer som åt en tre rätters middag. Så långt allt väl. Maten var bra men servicen var under all kritik. Vid förfrågan om att det fattades dricka på bordet fick vi svaret "det är slut och så är det bara". Serverings personalen bar inte kläder som passade för detta tillfälle, pojken bar keps och träningsjacka samt byxor som han hade besvär med att sitta uppe. Dålig betjäning i övrigt.

Efter några dagar var jag i kontakt med Österström och tackade för god mat men påtalade vår besvikelse för servicen. Kritiken godtogs inte utan jag fick höra av ägarinnan att vi pensionärer borde lära oss hur man ska uppföra sig och att vi kommit för tidigt, detta stämde ej enär jag varit i kontakt med henne ett flertal gånger och stämt av både tider och mat. Detta samtal slutade med att ägarinnan öppnade dörren och bad mig gå på ett otrevligt sätt.

Synd att det ska vara så dåligt för Österström är ett fint ställe men med så dåligt bemötande är det inte trevligt . Vårt jubileum blev firat med lite smolk i bägaren.

Styrelsen i PRO Holm

Gnm ordförande Staffan Andersson

Svar direkt: Ta hänsyn till hovmästaren

Vi vill tacka Holms PRO för att fått vara värd för deras 70-års jubileum.

För att kunna ge god service behöver vi i personalen få göra klart dukning, servering med mera innan jag ger klartecken att det är klart för gästerna att gå in i matsalen.

Drygt två timmar innan maten skulle serveras kom gästerna. Jag talade om för ledaren att vi inte är klara ännu. Då hade ett bord burits bort och de andra borden tryckts ihop så det var omöjligt att komma mellan för att servera. Drycken skulle ställas ut på borden samt förrätten innan gästerna fick gå in. Alla rusade in i matsalen trots att jag sagt att det inte var klart.

Att uppföra sig så som ledare för en grupp tycker vi är under all kritik. På kvällen när betalning gjordes fanns ingen anmärkning, men två dagar senare. Hade vi fått gjort klart hade servicen kunna utföras. Det är beklagligt att man inte tar hänsyn till hovmästare/kökschef då man befinner sig på restaurang.

Cathrine Nordenvärn

Träpatronen Konferens & Kursgård AB

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel