Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Julmarknadskatastrof i Berlin

Annons

Med målande annonser i ST med flera tidningar hos Mitt­media, erbjöds vi att delta i fyradagars resa? (tre dagar i Berlin) i december. Vi hade bara hört positivt från tidigare resor med ST som medarrangör. I programmet vi fick från Resecity framgick att vi skulle besöka tv-tornet, riksdagshuset och stadsoperan. Det var viktigt för oss att besök ingick, därför ringde vi och våra goda vänner till Resecity och fick bekräftat att besök till dessa byggnader ingick.

Efter första dagen på plats fick vi klart för oss att ”besöka” innebar att åka förbi med buss – två gånger. Vi framförde vår besvikelse och frustration till vår guide, men trots att paret som äger Resecity var med som ”reseledare?” på plats, så brydde de inte sig om att ens prata med oss om detta! Vårt ”besök” vid till exempel riksdagshuset var att vi fick stå på ett öppet fält i tre plusgrader och tio sekundmeters vind i en halvtimme och lyssna på vår guide medan andra grupper gick in, men inte vi.

Hela resan var till största delen lågbudget, 6 895 kronor för en tredagars resa till Berlin är allt annat än ”förmånspris”, därför känner vi oss grundlurade och hoppas att Mittmedia i fortsättningen anlitar någon med sunt förnuft som inser vad som är rimligt när man annonserar om förmåner.

■■ Här hittar du fler insändare och debattartiklar.

Aldrig mer Resecity

Svar direkt: Många var nöjda

Vi beklagar djupt att insändarskribenten inte är nöjd med resan till Berlin. En reseupplevelse är alltid subjektiv. Lyckligtvis så var alla förutom skribentens resesällskap nöjda eller mycket nöjda med resan enligt den enkät som resenärerna fyller i vid hemkomst.

Likaså så har vi, efter att över 1 000-talet resenärer åkt med våra resor med Mittmedia, inte erhållit någon annan missnöjesyttring från våra resenärer. Vi har insett att textvalet och informationen kring ”besöken” under kvällsturen kan ha varit vilseledande, och för detta har vi redan erbjudit skribenten kompensation. Vi har också uppmanat den missnöjda resenären att kontakta ARN, och även bifogat blanketter i detta syfte, för att få ett klarläggande om vi utöver detta har felat i vårt åtagande.

Ola Andersson,

Regionchef Norr Resecity

Anette Jonsson

Reseansvarig MittMedia

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel