Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Biljettautomaten försvinner

/

Allt färre använder biljettautomaten på Ånge station, vilket gör att den försvinner inom kort.
– Det visar att fler och fler är nöjda med servicen via hemsidan och appen, säger Thomas Silbersky.

Annons

– Vi byter ut och moderniserar automaterna i hela landet. Vi har undersökt hur många som använder automaterna, och vi har satt en gräns vid tio sålda biljetter per automat och dag. Från Ånge säljs bara två biljetter om dagen, så den kommer att tas bort, tyvärr, säger Thomas Silbersky, marknads och försäljningsdirektör på SJ.

Den digitala utvecklingen går framåt och han ser det som ett tecken på att resenärerna hänger med. Antalet tågresenärer har inte minskat genom åren, så han ser andra orsaker till att maskinen är överflödig.

– Det här är positivt och visar att fler och fler är nöjda med servicen via hemsidan och appen, säger Thomas Silbersky.

Vissa röster hävdar att biljettautomaten på Ånge station krånglat en hel del och därför inte används.

Dominika Wasilewska från Sveg är på väg till Sundsvall i sitt jobb som farmaceut. Hon sitter med mobilen i handen och väntar på sin avgång.

– Jag tänkte använda biljettautomaten för en gångs skull, men den fungerade inte. Jag laddade just ner appen och köpte min biljett via den, säger hon.

Mer läsning

Annons