Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

De tror mer på Ånge än Sundsvallsregionen

/
  • Leif Edh (VFÅ) vill se ett större fokus på Ånge som varumärke, och det i en bred näringslivssatsning.

Framhåll Sundsvallsregionen som ett samarbete, och satsa i stället på det egna kommunnamnet som varumärke.
Det föreslår Leif Edh (VFÅ), som lyfter frågan i en motion.

Annons

Ånge kommuns näringslivsarbete är för spretigt i dag. Det anser i alla fall Leif Edh, som tycker det är hög tid att vidta åtgärder för en tydligare hållning, och bland annat börjar snegla mot hur man arbetar i en annan av länets kommuner.

– Om man tittar på den kommun som har Västernorrlands bästa näringslivsklimat, nämligen Timrå kommun, så vårdar de och exponerar sitt varumärke till skillnad från Ånge som mer exponerar Sundsvallsregionen, anser oppositionsledaren, som vill se en riktningsändrig.

Förslaget är att man från och med nu börjar använda Ånge kommun som huvudsakligt varumärke, och att engagemanget i Sundsvallsregionen i första hand benämns som ett samarbete som visar på bredd.

– Kommunen har i dag många byggbitar mer eller mindre klara för att kunna skapa en atmosfär av vikänsla och framåtanda. Dock måste vi samla dessa under ett eget varumärke och visa på egen stolthet, skriver Leif Edh, som även efterlyser en gemensam hemsida och samlingspunkt för allt näringslivsarbete enligt modellen "en dörr in".

Mer läsning

Annons