Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Får ersättning för trasig pool

När de anlände till hotellet var poolen trasig. Något som varit känt sedan tidigare, men som inte hade meddelats.
Nu beslutar Allmänna reklamationsnämnden (ARN) om en ersättning på 5 000 kronor.

Annons

En man från Sundsvall köpte en resa för nästan 15 000 till Kroatien tillsammans med en kompis. När de kom fram till hotellet meddelades de däremot att poolen, som varit en stor del i priset, var trasig.

Att poolen var trasig var känt flera dagar innan de reste, men de fick ingen information om situation och alltså heller ingen chans att byta hotell.

De erbjöds då tillgång till en betydligt mycket mindre pool hundra meter bort från hotellet.

När poolen var åtgärdad fick de heller inte det berättat för sig under dagen, utan först dagen därpå.

Nu beslutar ARN att de ska få en ersättning på 5 000 kronor.

Mer läsning

Annons