Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lättare för medborgare att kontakta kommunen

Tyck till om Sundsvalls kommun och du får svar inom tio dagar.
Det är ambitionen i den nya satsningen Synpunkt Sundsvall, som kommunen nu lanserar.

Annons
Från och med i går finns ett särskilt formulär utlagt på kommunens hemsida, sundsvall.se. Här får varje tyckare skriva in sina synpunkter genom att själv välja rätt verksamhet.
Även skrivna brev och telefonsamtal som innehåller uppfattningar om kommunen ska registreras i det nya systemet.
- Det här handlar om att vi vill bli bättre att ta till vara på de synpunkter som finns. Det gäller både förslag, beröm och klagomål, säger Thomas Norlin som är projektledare för satsningen.
Inom tio kalenderdagar ska den som frågar få svar från ansvarig tjänsteman eller politiker. Synpunkter får lämnas om allt från de olika förvaltningarna, till de politiska partierna och de kommunala bolagen.
Det finns möjlighet att vara anonym. Allt som kommer in till Synpunkt Sundsvall registreras som allmänna handlingar, som är möjliga att ta del av. Ansökningar och formella överklaganden sköts inte via den här sajten.

Mer läsning

Annons