Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ny tjänst ska locka folk till Medelpad

/

Destination Sundsvall har skapat en ny tjänst – och söker nu en destinationsutvecklare.

Annons

Destination Sundsvall är ett samarbete mellan Sundsvall, Timrå och Ånge kommuner. De har fått ett tydligt uppdrag av politikerna: Att fördubbla besöksnäringens omsättning från 2011 till 2021.

Nu vill man ha en erfaren destinationsutvecklare till hjälp

– Det kräver att man jobbar strategiskt för att få ihop kommunerna till en destination, säger Maria Åslin, marknadschef på Näringslivsbolaget.

Personen ska utveckla kommunikationen med besöksnäringen och representera Destination Sundsvall vid evenemang. I den nya tjänsten ställs det också krav på att jobba mycket med nya sociala medier och nya kanaler.

– Många inom besöksnäringen har inte en aning om vad Tripadvisor är. Det är viktigt att vi hänger med, säger Maria Åslin.

Ansökningstiden går ut under tisdagen. Maria Åslin räknar med att den nya destinationsutvecklaren kan sätta i gång i augusti eller september.

Tjänsten är en projektanställning på åtta månader. Även landstinget är med och finansierar tjänsten.

Mer läsning

Annons