Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Parkera får hög betyg av sina kunder, både när det gäller personalen och parkeringar

Parkera får hög betyg av sina kunder, både när det gäller personalen och parkeringar. Däremot är tryggheten fortfarande låg. Det framgår av en kundenkät som Parkera tagit fram.

Annons
Sundsvalls Kommuns Parkerings AB, Parkera, har under hösten kommit ut med en enkät till sina kunder. Syftet med undersökningen är att bli en så bra värd dom möjligt. Resultatet visade att, i överlag, är kunderna nöjda. Tryggheten fick däremot låg betyg fastän den ökade något sedan förra undersökningen 2001. Enligt Parkera är den låga tryggheten en avspegling av samhället, men man är ändå inte nöjd med resultatet.
Darför har företaget börjat med installationen av ny belysning på parkeringarna Hamnen Östra och Rastplatsen. Därefter kommer man att förbättra parkeringsplatserna där kunder har varit missnöjda.
En annan åtgärd som Parkera har beslutat om är att ändra shemat för snöröjning. Parkeringarna kommer då att vara snöfria mycket tidigare på morgonen än förra vintern.

Mer läsning

Annons