Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

(S) ska vinna valet – via bio och tv

/
  • Roger Johansson och Sophia Beyer visade upp Socialdemokraternas två reklamfilmer på Filmstaden under tisdagen.

Socialdemokraterna i Sundsvall satsar dubbelt så mycket – 1,2 miljoner kronor – i sin valbudget.
För första gången någonsin tänker de ta plats på bioduken och i tv-rutan.
– Det är dags för förändring, säger Sophia Beyer, politisk sekreterare.

Annons

Nu kan du snart se reklamfilmen från Socialdemokraterna i Sundsvall inför höstens val – på bio och i tv-rutan.

För första gången någonsin satsar de på rörlig reklam.

– Vi måste hänga på tåget. Moderaterna och Folkpartiet har kört tv-reklam tidigare men vi har aldrig gjort det, förklarar Roger Johansson som är ordförande för Socialdemokraterna i Sundsvall.

Sex veckors bioreklam, två veckors tv-reklam samt sex veckor i radio. Dessutom en hel del marknadsföring via sociala medier – så ser planen ut.

Med hjälp av detta ska de vinna septembervalet.

– Det är dags för förändring. Det är aktiva lokala socialdemokrater som medverkar i de här två reklamfilmerna, som är 20 sekunder långa. Budskapet är att vi ska lösa de gemensamma problemen tillsammans, säger Sophia Beyer.

Hur mycket pengar lägger ni på det här?

– Vi lägger 1,2 miljoner i vår valbudget och det är dubbelt så mycket som för fyra år sedan.

Hur stor del av valbudgeten läggs på tv- och bioreklam?

– Ungefär en tredjedel kan man säga. Vi har dragit ner på personalstyrkan för att göra den här satsningen.

Det om något ger väl en fingervisning om hur mycket Socialdemokraterna värdesätter bio- och tv-reklam inför höstens val.

Mer läsning

Annons