Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Sällskapsspel ska locka utflyttade Sundsvallsbor tillbaka

Sundsvalls kommun satsar en halv miljon kronor på en annonskampanj.
Målet är att av 4 500 utflyttade Sundsvallsbor få tio familjer att återvända.

Annons
Sundsvalls kommun syns just nu i tidningsannonser, på affischer i tunnelbanan i Stockholm och på spårvagnar i Göteborg. Till målgruppen hör även Sundsvallsbor som flyttat till Umeå och Luleå.
Ett tidningsmagasin med artiklar om fördelen med att bo i Sundsvall skickas till hushållen.
Utflyttade Sundsvallsbor påminns om att i Sundsvall får man villa, bil och sommarstuga till priset av en stockholmsvilla.
Ett specialtillverkat sällskapsspel skickas till alla som tar kontakt med kommunens inflyttningsservice.
Annonserna, magasinet och spelet går ut på att belysa allt som vi har att vara stolta över i Sundsvall, boende, arbetsmarknad, shopping, fritid och nöjen. Kampanjen är kaxig och det med rätta, säger Camilla Nilzén, marknadsansvarig på Sundsvalls kommun.
Sällskapsspelet Spelet om Sundsvall kommer att erbjudas alla hotell i stan. Tanken är att hotellen ska dela ut det till alla besökande barnfamiljer i sommar som en välkomstgåva från kommunen.
Befolkningsutvecklingen har under de senaste fyra åren varit positiv. Vid mätningen i februari hade kommunen fått ett tillskott med 400 personer.

Mer läsning

Annons