Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Samarbete ska öka tillväxten i Sundsvall

Ett nytt samarbete mellan Näringslivsbolaget och Sundsvallsentusiasten Anders Lövgren har inletts. Målet är att skapa ett större intresse för staden.

Annons

– Anders Lövgrens projekt Heja Sundsvall liknar vårt koncept. Han vill också lyfta positiva saker i området, så ett samarbete mellan oss är perfekt, säger Mats Ågebrant, kommunikationsansvarig på Näringslivsbolaget.

Samarbetsavtalet kommer att gälla i tre månader, men kan efter testperioden. Tanken är att entreprenören Anders Lövgren under den tiden ska medverka vid större evenemang i staden och skriva om dem på både sin egen webbsida och webbplatsen för varumärkesprojektet Sundsvall Norrlands huvudstad.

– Vi vill tillsammans skapa ett intresse för regionen och få Sundsvallsborna att känna stolthet över sin stad, säger Mats Ågebrant.

Samarbetet presenterades under Näringslivsbolagets företagsfrukost. Där utdelades även utmärkelsen Bra gjort för Sundsvall till Lina Pålsson på Com hem för hennes arbete för att minska ungdomsarbetslösheten.

Mer läsning

Annons