Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Allsången reklamklipp för artister

Annons
Att få sjunga sin senaste singel i "Allsång på Skansen" kan vara värt miljoner för de artister som får chansen. Det hävdar Joachim Nordlind på mediebyrån Carat, som arbetar med tv-reklam i de kommersiella kanalerna, i Aftonbladet.

Enligt hans bedömning är varje låt som framförs live i programmet värd nära 830 000 kronor, omsatt i köpt reklamtid. Det skulle betyda att artisterna Sven-Bertil Taube, Magnus Uggla, Lena Philipsson och Darin som medverkar i tisdagskvällens premiärprogram tillsammans får reklam värd 6,2 miljoner kronor.

- Det är absolut inte vår önskan att marknadsföra turnéer eller skivor. Men samtidigt vill vi ha aktuella artister, säger Gunilla Nilars, SVT:s producent för "Allsång på Skansen". (PM)

Mer läsning

Annons