Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Digital-tv lockar tittare med pruttar

Annons
Digital-tv har haft svårt att locka tittare. Nu verkar 24 Konsument ha hittat en lösning på problemet - "kiss och bajs"-humor. Den 27 maj visade kanalen ett inslag om hur doftmaskiner på krogen ska dölja kroppslukter efter att rökning blivit förbjuden. Det ackompanjerades av pruttljud och avslutades med en ljudlig brakskit efter programledaren Anna Snäll avannons, följd av ett "herrejösses".

Slutsekvensen cirkulerar nu på internet och programmet har laddats ner av 98 000 tittare. 10 000 av dem blev kvar till nästa program, en ansenlig siffra inom digital-tv.

- Vi använder humor men att det skulle bli så här kunde vi aldrig ana. Ingen tvekan om vad som säljer, säger Anna Snäll till Dagens Nyheter. (PM)

Mer läsning

Annons