Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Fartkänslan viktigast i GT Legends

Simbins utvecklingschef Ian Bell ville ha samma kaliber på grafiken i GT Legends som i monsterdödarspelet Half-Life 2. — I bilspel är det absolut nödvändigt för fartkänslan att det flyter smidigt.

Annons
Över en kopp fika berättade Simbins utvecklingschef Ian Bell om GT Legends, som i hemlighet har utvecklats parallellt med deras hyllade bilspel GTR. Utanför fönstret vrålade klassiska tävlingsbilar förbi som en passande bakgrundsvy.
Ian Bell var full av optimism och självförtroende inför framtiden.
Utmaningen med GT Legends var att skapa en kvalitet på grafiken som är i klass med Half-Life 2, men utan att tappa hastighet, säger han.
GT Legends är bredare än det vi har gjort tidigare. Det här spelet ligger oss varmt om hjärtat, alla som jobbar hos oss brinner för racing. De flesta i utvecklarteamet håller på med någon form av biltävlingar i verkligheten, vilket är en enorm tillgång för oss.
På frågan om det blir några konsollversioner av GT Legends är det tydligt att Ian Bell inte vill avslöja för mycket, men att något helt klart är på gång.
Jag kan inte säga någonting om Xbox-versionen av GT Legends, säger han och ler menande. Men vi har siktet inställt på nästa generations konsoller.
Allting tyder alltså på att det förutom PC även blir en Xbox 2-version. Men Simbin har fler järn i elden.
Ni kommer att få se spektakulära saker från oss, lovar Ian Bell. Vi arbetar på två stora projekt och det är produkter som kommer att skaka om flera spelgenrer.
Vad det gäller GTR 2 är däremot Ian Bell mer undvikande.
Den är på gång men det kommer att dröja ett tag.

Mer läsning

Annons