Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hollywood marknadsför film genom kyrkan

Annons
Efter den något oväntade publiksuccén med Mel Gibsons film "The passion of the Christ" har Hollywood insett vad man kan uppnå genom att marknadsföra nya filmer direkt till kristna grupper, skriver nyhetsbyrån AP. Gibsons framgångar berodde till stor del på den entusiasm filmen möttes av i kyrkorna, ett fenomen som filmbolagen vill utnyttja. Nyligen förhandsvisade Disney filmen "The greatest play ever played", om golfaren Francis Ouimets oväntade vinst i US-Open 1913, i ett stort antal kyrkor. Knappast en religiös rulle, men Disney hoppas att Ouimets präktiga familjefader ska gå hem hos de konservativt kristna. Frågan är om inte Fox är väl optimistiska när de marknadsför ett mörkt drama som "The exorcism of Emily Rose" direkt till kristna. En dvd-version av filmen finns att köpa på Fox sajt med "familjevänliga" filmer som riktar sig till kristna grupper. (PM)

Mer läsning

Annons