Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bunden till ett kanalpaket som inte fungerar – Boxer borde informera om kundens ansvar

Annons

Vi letade efter ett mindre kanalpaket och hittade Boxers Flex 16. Det lät bra, då man själv får välja bland olika kanaler man vill se och med möjlighet att byta kanaler.

Det var inga problem att förlänga ångerrätten, så det kan väl inte vara så svårt att säga upp någonting som inte fungerar, skriver signaturen Jl. Boxer svarar på kritiken. Bilder: TT

Fick hem detta paket med kortmoduler. Men bilden hade pixelfel och dålig kvalitet. Jag kontaktade Boxer för att säga upp detta, men blev då erbjuden att få ångertiden förlängd samt att istället få två boxar, för då skulle bilden bli bättre.

Okej, modulerna skickades tillbaka och två boxar kom. Kopplade in dessa och de verkade fungera, till en början. Men sedan började det strula igen, med samma pixelfel samt fryst bild med dålig signalstyrka, bland annat.

Kontaktade Boxer igen och förklarade att vi inte ville ha kvar Boxer, men då sa de att ångertiden gått ut två dagar tidigare, och att jag var automatiskt bunden till abonnemanget i ett år.

De bad mig gå ut på menyn på Boxer och kolla signalstyrkan. Den var dålig till huset vi bor i – ett hyreshus med sex lägenheter.

Boxer rådde att vi skulle kontakta hyresvärden som i sin tur behövde klättra upp på taket och vrida antennen, vilket skulle påverka alla andra i huset. De rådde oss också att köpa inomhusantenner samt kontakta en servicetekniker för att komma till oss och kolla. Men det var inte säkert att något av detta skulle funka heller. Och i så fall kunde vi inte använda Boxer hos oss.

Men vi kommer inte heller ifrån bindningstiden.

Enligt Boxer ska man som blivande kund ansvara för att kontrollera signalstyrkan till bostaden. Påpekade att det inte står någonstans om detta på Boxers hemsida.

Det här gör mig förbannad och ledsen. Det var inga problem att förlänga ångerrätten i väntan på boxarna, så det kan väl inte vara så svårt att säga upp någonting som inte fungerar.

Jl

SVAR DIREKT:

Hej Jl. Vi beklagar att du inte är nöjd. Vårt mål är att alla kunder ska vara nöjda med de tjänster som de köper från oss. Av olika anledningar så fungerar det tyvärr inte alltid som vi har utlovat och som du som kund kan förvänta dig. Nu har du skrivit din insändare anonymt, så jag kan inte se exakt vad som har gått fel i ditt fall, men om du kontaktar mig så ser jag till så att du blir hjälpt.

Fredrik Hallstan, presschef Boxer

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons