Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Fokusera på kundens behov

/
  • Ett välkomnande på bussen skulle inte skada tycker signaturen

Annons

Replik på "Kollektivtrafiken ökar i Sverige – men minskar i Västernorrland: "Folk här är för bekväma"", ST.nu 1 augusti.

Jag finner det mycket förvånande att nye chefen för kollektivtrafikmyndigheten tydligt uttrycker att det uppsatta målet gällande antalet åkande 2020 är omöjligt att uppnå. Självklart är det omöjligt att uppnå med dagens strategi, men här ska väl den nye ledaren arbeta fram en ny strategi som leder till det uppsatta målet, eller varför är han anställd?

■■ Här hittar du fler insändare och debattartiklar.

Personligen finns det ringa fördelar för mig att använda kollektivtrafiken. Tur och retur till mitt arbete kostar 50: kronor per dag. Tar jag bilen kostar den inklusive parkeringen cirka 20 kronor per dag. Allt är inte pengar, men det är ändå en av flera anledningar till att jag väljer bilen.

Ett annat argument är att jag gärna skulle se att jag som kund blir välkomnad till bussen. Ett ledarskap som fokuserar på kundens behov, förväntningar och vilja kan mycket väl leda till ökat användande av kollektivtrafiken. Hur svårt kan det egentligen vara att se att det finns en kund som ska tillfredsställas för att denne ska välja att åka kollektivt?

Henrik

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons