Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

GIF-profiler bidrar till tillväxt i Sundsvalls kommun

Annons
Giffarna är det varumärke som sprider namnet Sundsvall bäst och mest anser Torbjörn Wiklund. Foto: Håkan Humla

GIF-profilen Karl Ståhl startar tillsammans med sitt fru bolaget Anody Consulting AB.

Detta är ytterligare ett tungt argument till att Sundsvalls kommun bör reflektera över sitt regelverk kring ”sponsring” till föreningsverksamhet. GIF Sundsvall skapar inte bara ett mervärde, marknadsför Sundsvall som stad här och nu. Man tillför skattepengar och skapar nyckelpersoner som bidrar till tillväxt och intäkter i vår kommun.

Läs också: Kommunens stöd är en förutsättning för en stark startelva i GIF 2018

Karl Ståhl är ett magiskt exempel, värvad från AIK, provade att flytta hem efter sin karriär, men längtade ”hem”. Han och hans familj, tillsammans med Mats Barkemo, Daniel Näsholm, Tommy Naurin med flera är lysande exempel på att GIF Sundsvall som klubb genererar glada, entusiastiska och tillfredsställda medmänniskor till vårt samhälle. Personer som alla är och blir positiva förebilder.

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Utöver det är Giffarna det varumärke som, här och nu, sprider namnet Sundsvall bäst och mest. Kommunens hållning i denna fråga är tragisk.

Jag är helt övertygad att Giffarna skapar ett så större mervärde än vad ni inser och vad kanske alla skattebetalda tjänster på diverse Näringslivsbolaget genererar.

Nyttja Giffarnas kraft och stärkt Sundsvall.

 Torbjörn Wiklund

Läs också:

För Plus-kunder: SDFF får halv miljon kronor i nytt sponsoravtal – elitverksamhet, integration och ekonomi i balans avgörande

För Plus-kunder: Mindre pengar till idrotten i Sundsvall – så drabbas klubbarna av de nya reglerna

En bragd att GIF håller sig kvar i eliten – det borde även kommunen inse

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons