Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Låt taxi ta över färdtjänst – vi är trötta på att vänta och bli bemötta av arrogant personal

Annons
Flera personer upplever lång väntan och ett dåligt bemötande från personal i Ånge när de ska beställa färdtjänst. (Personen på bilden har ingen koppling till texten) Bild: Håkan Humla / Bertil Ericson/TT

Vi som har fått färdtjänst har sjukdomar som kanske inte syns. Vi hänvisas att ringa till Ånge kommun och väntetiden har alltid varit mycket lång. När man till slut får svar, efter 8-20 minuters väntetid, är det inspelade fraser. Mobiltelefoner blir ibland urladdade och kontantkort tar slut under väntan. Om de svarar är väntan på en bil ofta en och en halv timme. Ofta är de hånfulla, beter sig illa och är arroganta mot de som beställer färdtjänst. Enligt personalen i Ånge har kommunen bestämt att det ska vara den väntetiden.

Men ringer vi direkt till Taxi kurir finns det bilar inne, vi får då en bil genast men är tvungna att först beställa i Ånge. Men är de på dåligt humör så väntas det i Ånge med beställningen till taxi i stan, då får inte Taxi kurir ta färdtjänsten. Vi som behöver färdtjänst och sjukresa skall tydligen uppfostras av arrogant personal i Ånge. 

Politiker, ge snabbspår till taxi så att de får färdtjänst och sjukresor utan att gå via Ånge. De som kör vill det, vi som åker vill det, personal på kommunen vill det.

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Vi som har färdtjänst försöker att åka buss när vi orkar. Vi tar bara färdtjänst när vi är tvungna. Men hur länge orkar vi bli upprörda, förnedrade, få slut på batteriet i mobilen och slut på pengar på kontantkortet på grund av väntetiden? Undertecknade har arbetat som telefonister och vi har alla jobbat och gjort rätt för oss.

Vi resenärer önskar respekt och att taxi tar över. Hjälp oss bort från Ånge, inför i stället sjukresor på telefonnumret 12 34 56 och färdtjänst direkt via taxi!

Förtvivlade resenärer

Läs också:

Jag blir fattigare på att få sjukreseersättning från landstinget

Färdtjänst fungerar skrattretande dåligt – var är servicen?

Jag blev livrädd under färdtjänstresan – ska jag behöva betala för extra smärta?

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons