Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi är många som har ledsnat på att bussen aldrig är i tid

Annons
Skribenten undrar varför man alltid får vänta längre på busslinje 2 mellan Östra Birsta och Nacksta. Bilder: Micke Engström / Ove Öst

Vad det är för problem med linje 2 mellan Östra Birsta och Nacksta?

Jag väntar varje morgon vid Jaktfalksvägen i Bosvedjan där den ska komma klockan 07.05 men den är alltid där efter 07.10. Som tur är hinner jag ändå i tid till jobbet då det inte är så mycket folk som åker buss denna tid.

Värre är det hem när jag ska åka bussen som går 14.15 från Navet och ska vara 14.26 vid Skogsbacken i Bosvedjan där jag ska hämta min dotter på dagis 14.30.

Alla andra bussar kommer in i tid till Navet men 2:an är alltid sen. Den kommer 14.25-14.30 och blir proppfull eftersom folk som tänkt ta nästa buss har börjat komma in och vänta, och när första bussen väl kommer så blir det så mycket folk! Ibland har till och med bussen efter kört om första bussen vid Bosvedjan så den kommer snabbare fram än turen innan.

Det känns inte som att linje 2 fungerar så bra och den borde planeras om. Kanske kan en buss från Navet endast gå mot Birsta och en annan tar turen till Nacksta från Navet?

Så dålig service och varje dag när jag väntar efter klockan 14 på Navet hör jag andra som är lika less på att den jämt är sen, så jag är inte den enda.

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Häromdagen var bussen sen in till Navet och när den var fullastad gick den ändå inte iväg?! Den ska ju gå 14.15 från Navet men stod stilla och väntade till efter 14.30. Så respektlöst när folk har tid att passa, och sedan när busschauffören väl lämnade Navet blev det något fel i backen vid Haga och bussen kröp fram. Vi fick ingen information från chauffören och folk började bli irriterade och trängde sig fram för att fråga vad som pågick. Det ryktades om att en ny buss skulle komma men sedan fick han igång den och vi åkte vidare.

Så dålig service och varje dag när jag väntar efter klockan 14 på Navet hör jag andra som är lika less på att den jämt är sen, så jag är inte den enda.

Hoppas att ni kan förbättra den linjen omgående!

En som försöker åka kollektivt

SVAR DIREKT:

Din Tur beklagar de förseningar och den bristande information du upplever på linje 2. 

Att våra kunder ska få bra service och gott bemötande är en självklarhet för oss.

Dina synpunkter är viktiga för oss i vårt förbättringsarbete. Vi ber dig därför att du tar kontakt med Din Tur på 0612-841 00, eller via vår hemsida www.dintur.se/Kundservice/Synpunkter. Synpunkterna används som underlag vid dialog med Trafikföretagen. Vi tar så klart dina synpunkterna vidare men vill gärna komma i kontakt med dig.

Tack vare de synpunkter vi får kan vi öka punktligheten för våra bussar.

Christine Sundberg

Gruppchef

Läs också:

Hållplatsskyltarna i länet är svårlästa och lutar åt alla håll

Orättvist att bara erbjuda gratis bussbiljett via mobiltelefonen

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons