Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi möttes av stor brist på service

Annons

Tisdagen den 2 augusti ringde jag och beställde färdtjänst till salteriet Junibodsand. Jag, min ena dotter och min rullstolsbundna syster skulle dit och äta. Vi kom dit omkring klockan 17.00, där satt högst tio besökare. Vi satte oss vid ett bord och menyn kom in fort.

Eftersom jag är canceropererad i munnen kan jag inte äta alla maträtter. Jag tittade snabbt igenom menyn och såg att det fanns smörgås med någon sorts potatis på, det fanns även strömmingsflundra på knäckebröd. Knäckebröd kan jag inte äta då jag på grund av operation nästan inte har några tänder i underkäken.

■■ Här hittar du fler insändare och debattartiklar.

Jag frågade servitrisen om jag kunde få två strömmingsflundror, några potatisar och en smörklick, eftersom det är något jag kan äta. Hon såg lite förvånad ut och sa att hon måste fråga i köket. Hon kom tillbaka och sa "nej, det står inte på menyn". "Kan jag då få bara två strömmingsflundror på en tallrik?", undrade jag. Hon gick och frågade i köket igen, kom tillbaka och sa "Nej, de ska vara på knäckebröd".

Jag bestämde mig då för att inget beställa när det inte fanns något på menyn som jag kunde äta. Min syster och dotter tappade också matlusten, så när servitrisen kom tillbaka för tredje gången tackade vi för oss och gick därifrån. Vi beställde ny färdtjänst och for till ett ställe där de vet vad service är.

Aldrig mer Salteriet i Junibodsand

Svar direkt:

Hej! 

Vi månar och försöker tillgodose alla gästers behov. Vår servitris föreslog ett antal olika alternativa rätter men uppfattade inte ert unika behov av anpassad mat. Vi är ledsna över er upplevelse hos oss och önskar er varmt välkomna tillbaka nästa säsong.

Salteriet Junibodsand

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons