Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi resenärer får betala för uteblivna turer och stressade förare

Annons
Skribenten är inte nöjd med svaret från Din Tur. Bild: Håkan Humla

Med anledning av Vi är många som har ledsnat på att bussen aldrig är i tid, ST 30/6.

Christine Sundberg, gruppchef på Din tur, svarar signaturen "En som försöker åka kollektivt" att tack vare de synpunkter de får kan de öka punktligheten för sina bussar. Ett typiskt standardsvar om man frågar mig. Jag vet inte hur många gånger jag har lämnat synpunkter och fått i stort sett samma svar. Ingenting händer.

Jag håller fullständigt med insändarskribenten. Bussar kommer och går lite som de vill. Jag åker själv mycket med linje 1 och det är en katastroflinje. Framför allt på eftermiddagen. Då stämmer tidtabellen inte alls vissa turer. Uteblivna turer och 15 minuter senare kommer två linje 1 samtidigt. Men hallå!

Tajta tidtabeller, stressade förare som sedan försöker köra i kapp sina försenade tider. I vilken hastighet kan ni nog själva förstå. Linje 1 är typiskt en sådan linje som skulle kunna delas av två bussar – Alnö-Navet och Navet-Bergsåker. Men cash is king, så det är vi passagerare som glatt får betala Din turs vinster med uteblivna turer, dåliga bussar och stressade förare.

Situation Sundsvall

Läs också:

Det går knappt några bussar kring röda dagar – vill inte sitta av tre timmar på jobbet

Busstidtabeller försvinner men nya busskort verkar man kunna trycka hur många som helst

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons