Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi satsar på att Sundsvall ska bli en bättre plats att leva på

Svar på Roger59 insändare.

Annons

Signaturen Roger 59 anser att SCA bör satsa på att stödja lokal verksamhet i stället för koncernens satsning på ett kvinnligt lag i världsomseglingen Volvo Ocean Race.

Nu gör vi faktiskt det. För SCA:s skogsindustrier har sponsring en liten roll i vår marknadsföring. Vi säljer inte mer massa eller trävaror om det står SCA på en SM- eller rentav OS-vinnare. I stället satsar vi på sådant som är till glädje för våra medarbetare, deras familjer, deras grannar och resten av regionens invånare. Vi vill helt enkelt bidra till att göra Sundsvall med omnejd till en lite bättre och tryggare plats att leva på.

Denna inriktning har fått till följd att vi satsar på bredd och ungdom. Vi har i dag avtal med över 150 organisationer i Sundsvall-regionen. De flesta sysslar med idrott, medan andra är engagerade i teater, musik eller omsorg om dem som på olika sätt är missgynnade.

Att SCA-koncernen satsar på en båt i Volvo Ocean Race med en kvinnlig besättning beror på att den stora majoriteten av SCAs slutkunder är kvinnor. Mer än 80 procent av SCAs försäljning utgörs av hygienprodukter. Genom Volvo Ocean Race får SCA en möjlighet att under ett år presentera sig i länder där vi  är ganska okända, till exempel Kina eller Brasilien, och vi får en möjlighet att förknippa våra mer kända varumärken som Tena och Tork med det internationellt mer okända företag som tillverkar dem – SCA.

Björn Lyngfelt

SCA Forest Products

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons