Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Här som där

Annons
Inte så lite stolta förklarar Banverkets generaldirektör, Bo Bylund, samt finansborgarråden i Stockholms kommun respektive Stockholms läns landsting, Annika Billström (s) och Ingela Nyland Watz (s), att man enats om den så kallade Citybanan staten betalar de sex kilometrarna dubbelspår under kungliga huvudstaden, kommun och landsting står för två stationer totalt handlar det om 7,5 miljarder kronor. Förbättringarna kommer att bli "märkbara i stora delar av landet" heter det i ett inlägg på DN Debatt. Vi förstår uppsluppenheten i Sundsvall skulle vi glädjas i samma utsträckning åt en tunnel för järnvägen, även om den blev betydligt kortare och kostade avsevärt mindre. Här precis som i Stockholm skulle en tunnel skapa bättre miljö, ökad livskvalitet och bidra till den regional tillväxt. Dessutom tror vi att tio procent av den summa tunnelalternativet genom Sundsvall kostar kan finansieras lokalt och regionalt.


Mer läsning

Annons