Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Personalen är trevlig och gör sitt jobb – det är hos ledningen det brister

Replik på Privatisera hälsocentralen i Skönsberg – omöjligt att komma fram, ST 22/11.

Undertecknad har själv vid ett flertal tillfällen upplevt frustrationen med att inte få kontakt med vårdcentralen via telefon. Jag har också påtalat bristerna för personalen och i receptionen. Att få kontakt med ansvarig chef gick inte, eftersom vederbörande var bortrest, upptagen och så vidare.

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Problemen ligger alltså inte hos tjänstgörande personal. De gör ett fantastiskt jobb med ett trevligt och professionellt bemötande av oss patienter trots vidriga arbetsförhållanden. Tack för att ni finns och står ut!

Jag förstår mycket väl att arbetsbördan ökat, när Gillebergets hälsocentral fått ta över patienter från bland annat Bosvedjans vårdcentral (privat) som stängts ned. Kanske finns det också andra för oss patienter okända kriterier, men den problematiken ligger inte hos den vårdgivande personalen utan är helt avhängig den styrande verksamhetschef som inte har kompetens att leda och rätta till de brister som nu finns.

T. Nordvall

Läs också:

Replik: Det ska bli lättare att nå Gillebergets hälsocentral i fortsättningen

V: Patienter och personal går före marknaden – ett listningsstopp bidrar till bättre vård för alla

L: Vad gör vi utan en fungerande vårdcentral?

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel